tirsdag 13. oktober 2009

Turbulent dag

Dette har vært en slitsom dag. Starten på dagen var forsovelse, så avisruta ble forsinket med tre kvarters tid. Da jeg kom hjem, gjorde jeg ikke så mye. Det ble en stund foran PC-en. Det hjalp det – jeg slappet av – men ikke så mye mer enn det. Så satte jeg meg ned og spilte litt Little Big Planet. Det ble ikke så lenge det heller, for jeg greide ikke brettet jeg holdt på med (det jeg stoppet på sist). Jeg satte på The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford. Jeg så vel ca. en time av den, mens jeg sprang skytteltrafikk mellom stolen og ovnen, for det er så kortvarig varme fra den. Det ble bedre da jeg la isolasjonstauet på plass, da.
Jeg var ganske enkelt nede; hele tiden mørke tanker.

Jeg kjørte en tur bortover med hengerlasset med bygningsavfall. Det måtte betales for, så jeg kjørte tilbake. Imens skrev jeg med Susann. Det ble blant annet sendt «Ofte blir man overrasket når man ser hvor fort høsten tar over» og «Ja, du skulle vært her. Det blir stadig mer luft mellom trærne langs veien. Du skulle ha vært her.» Hun leste dem som de sto – ikke mellom linjene. Det var kanskje like greit. Hun har det jo så fint der nede.

Jeg dro tilbake til Næs. Jeg ville ha noe godt, så jeg kjøpte meg en baguette på Amundsen og med den en boks frukt-Burn. Av en eller annen grunn ble jeg i atskillig bedre humør etter det (ja, jeg hadde spist tidligere på dagen også). Faktisk bedret humøret seg så mye at jeg dro tidlig på lokalet for å trene.
I stedet for trening i en time, ble det mattelegging, og etter det en trivelig trening. Jeg synes også jeg hadde en bra åpningsprat med dem. En liten irettesettelse, og så litt filosofi.
Etter treninga dro jeg på Næsa, spiste kveldsmat og spilte kort med Mamma, tullet litt, og satte meg deretter ned for å skrive denne og de to foregående postene. Det ble, til tross for en mørk start, en fin avstlutning på dagen.


Jeg har forresten begynt å skrive en slags dagbok før jeg legger meg. Det hjelper.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.