fredag 2. oktober 2009

Vinter'n har kommet

I dag lavet det ned som bare juling i Isfjorden. Nå i morges var det riktignok bare en fem – seks centimeter, men snøflakene var store som bare det. Trivelig!

Jeg var borte hos Kaare Jan og hjalp ham å skifte til vinterdekk, og nå har jeg akkurat skiftet på bilen vår og gitt den en høytrykksvask. Fin og rein, med trygge dekk.

Steven sin bil må sees! Han har fått seg den flotte pickupen. Nå har han også vinterdekk, så det blir ikke noe mer risikere-livet-sitt-på-å-svinge-ut-på-veien-fra-huset-vårt igjen. Lånet var på 190 000 kroner, men det var helt klart verdt det – et godt kjøp.


Nå skal «No Man’s LAN» starte snart. I dag skal vi rigge, og på søndag braker det løs. Det blir morsomt. Jeg skal være med som admin nå også, men jeg har bare delansvar. Det blir spennende å se hvordan de løser utfordringene. Jeg har forresten fått meg admin-t-skjorte, må sies, og den er flott.


I går laget jeg sodd for første gang, og når jeg sier laget, mener jeg lagetikke varmet opp en ferdig blanding kjøpt på Rema. Jeg kjøpte svære poteter, gulrøtter og rødløk, og hadde både mør, fårikålkjøtt og kjøttboller oppi. Det ble ganske så godt, og jeg har i hvert fall to middager til å kose meg meg. Det smakte litt i minste laget av kraften, men jeg håper buljongterningene jeg hadde oppi skal fikse det til neste måltid. Dan Patrick var for øvrig overnattingsgjest.


Det har vært utrolig mye skriving på telefonen i det siste, og det hjelper i grunn. Jeg tok meg god tid i morges til å dusje godt, barbere meg nøye og i det hele tatt pleie meg selv. Jeg hadde på meg varme klær, den blå ullgenseren fra Bestemor og de lange lestene fra Susann, og tok for første gang på meg de nye marsjstøvlene. Jeg bevilget meg tid til å ordne meg fin på håret, og føler meg ganske så vel i dag.
Dette er i ganske så rak motsetning til i forigår, da jeg for første gang på lang tid tok meg i å lete etter åpninger mellom trærne igjen.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.