torsdag 29. oktober 2009

En overraskelsens dag

For en dag det har vært i dag. Jeg begynte dagen i dag med å fortsette det jeg har brukt de siste par dagene på: å surfe NAV.no på leting etter arbeid i Tromsø. Jeg var ikke så veldig effektiv, men fikk da satt i gang med enda en søknad. Litt utpå dagen (nitida -- sto tross alt opp før de aller fleste) fant jeg ut at jeg ville være snill med meg selv, så jeg skrudde på masse varme på badet, og tok meg en lang og god dusj, etterfulgt av finstussing av skjegget, grundig ordning av håret, og godlukt og det som hørte til. Jeg kan godt forstå hvorfor damene liker å bruke tid på badet innimellom. Det gjør godt.
Etter dette dro jeg bortover for å kjøpe meg en baguette og levere noen bøker som jeg ikke visste hvor skulle hen. Jeg så at jeg hadde fått en melding fra Jim Cato, og dro til han—på skolen—rundt halv ett. Det var litt av en overraskelse han hadde til meg. Jeg ble den heldige eieren av et Sapphire Radeon HD 4770, som tydeligvis skal gi meg muligheten til CoD 4 med 1920x1200 med 60 fps. Jeg gleder meg! Det var bursdagsgave fra admingjengen for No Man's LAN, og jeg må si det overrasket stort. Tusen takk skal dere ha!
Etter det soset jeg rundt litt mer. Jeg fikk hjulpet Kjersti med å få tak i pakken hennes, som har lagt på postkontoret i Tromsø i to uker uten at de har sendt ut pakkelapp, så nå har hun fått begynt på syinga si.
Senere på dagen dro Jim Cato, Dan Patrick og jeg på kinarestauranten. Den honningmarinerte biffen de har der, er helt suveren. Det var litt sterk, men det gjorde ikke noe. Jeg spanderte på meg selv et glass brus også, og hele moroa kostet ikke mer enn en tre – tre hundre og femti kroner.
Etter det var det trening, og vi hadde det trivelig der. Jeg fikk sagt i fra til rødbeltene at de må følge med og stramme opp elevene når sortbeltene kommer, og forhåpentligvis blir det i orden til neste trening. Jeg vil ikke ha en gjentagelse av graderingen i Molde. Ungene fikk tynt seg, inkludert de tre nye elevene som kom, og etter det var det prøvegradering for grønt, blått og rødt belte. Lasse sto på og hjalp til med instruksjon i mellomtida, og det så ut til at det gikk veldig fint.
Da jeg dro derifra, kjørte jeg til Åndalsnes og kjøpte meg en Big One. Nå har jeg vært hos Lindbjørg og sett på hva som skal gjøres på søndag (Wiii! Jeg skal spille orgel!), og nå er sengehalmen tydeligvis lei av å vente på meg, så nå er det på tide å stikke. Jeg må bare høre ferdig “A Change of Seasons” først, for det er det nå.



Jeg var hos CC i går, og det ble en trivelig kveld. Goblin-amme!

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.