lørdag 31. oktober 2009

Fremtidig konsultasjon: Ikke dumt

Gårdagen var i grunn en bra dag. Jeg fikk hjelp av Bjørn Eirik i kjelleren i forbindelse med “Operasjon dagsverk”, og alt er revet nå. Fy flate som det så ut! Se bare selv:

Oppussing av kjelleren: Fuktskade under gulvet. Oppussing av kjelleren: Bjørn Eirik gleder seg over golvfuktigheten.
Oppussing av kjelleren: Fuktskade under golvet. Oppussing av kjelleren: Fuktskade under golvet og dertil hørende skrukketroll.
Oppussing av kjelleren: Fukstkade under golvet og dertil hørende skrukketroll. Oppussing av kjelleren: Fuktskade under golvet og dertil hørende skrukketroll.
Oppussing av kjelleren: Bjørn Eirik har fjernet mesteparten av gulvet. Oppussing av kjelleren: Flere skrukketroll, disse på kortveggen ved trappa.



Etter dette var det OKS-pass. Olabilen ble ferdig, og den ble virkelig flott. Vi må få på plass en skive eller to til mellom styringsakslingen og ramma, for bolten er ikke gjenget hele veien, så vi fikk ikke strammet det ordentlig til. Dette gjorde at akslingsplanken tok i ramma og gjorde styringen veldig tung. Men det kan hende de får fikset det i helga. Bilen var i hvert fall uansett utrolig behagelig å sitte på, også i humpene. Med mykt skumsete og myk gummi på hjulene ble det en suveren komfort som selv de beste familiebilene ikke kan måle seg med – for hvor mange biler har du så mye albue- og fotplass? Her er den glade, fornøyde gutten på det ferdige vidunderet:

Ole Kristian på den ferdigbygde olabilen sin.



Etter dette var det tid for å være barnevakt. Jeg var hos Mona og passet Martine til ca. halv tolv, og etter det måtte jeg kjøre og fylle diesel så jeg skulle ha det til i dag morges. Det ble en stadig tyngre hjemtur, og det var av og til litt for lett å vurdere “voldsomme tiltak”




I dag skal jeg til DP. Hele NML-gjengen skal samles og DP ordner mat. Det blir trivelig.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.