onsdag 21. oktober 2009

Film og bilder fra ett kvartal av livet mitt

Her er en samling bilder og filmer jeg har tatt fra i sommer av og frem til nå. Jeg må si jeg er overrasket over hvor god bildekvalitet det er når jeg kjører makskvalitet på telefonen. Særlig bildet av Amanda og Eline Mathea er jeg veldig fornøyd med.
Dersom noen ser et bilde de ønsker ikke skal ligge ute her, si fra, så fjerner jeg det.




Bikkjebesøk i betonganlegget

Jeg var en tur innom betonganlegget hos Pappa en dag, en av de dagene han hadde Lilla og Goblin der (det var vel mens mamma var innlagt på sykehuset for diverse undersøkelser). Det er relativt dårlig kvalitet, men bildet er fint likevel.


Besøk av Eline

Eline var hos oss en helg. Jeg husker ikke når, men en trivelig helg var det i hvert fall. Hun malte flere bilder—fikk prøve seg med oljemaling;og prøvde seg til og med på å male en WH40k-figur. Hun fikk dessuten en liten gave, teatersminke, og den ble selvfølgelig tatt i bruk. DP var der den ene dagen, og han slapp ikke unna han heller.
Eline på besøk -- Tor-Ivar sminket som rev.
Eline på besøk -- Eline teatersminket, spiser spaghetti.
Eline på besøk -- Dan Patrick sminket som sommerfugl.


Ingrid-Elin og Joe på besøk

Kjersti og jeg var jo på ferie i London i år. Ikke lenge etter kom Ingrid-Elin og Joe på ferie hit, så det var jo kjempetrivelig. Jeg fikk ikke tatt noe særlig med bilder, men noen har jeg. De er et fint par, synes jeg, og Joe er en suveren fyr.



På besøk hos Aslaug

Før Kjersti dro til Tromsø, var vi på besøk hos Aslaug. To gråspurver kom og satte seg på altangelendret hennes, og jeg rakk visst akkurat å ta bilde av dem før de fløy av gårde.
Gråspurv på altanen til Aslaug.


Flytting til Tromsø

Flytting til Tromsø -- Kjersti kjører bil.
Flytting til Tromsø -- Begolas slapper av i buret.
Flytting til Tromsø -- Inn i Vefsn kommune.
Flytting til Tromsø -- Kjersti sover.
Flytting til Tromsø -- Kjersti sover, Begolas slapper av.
Flytting til Tromsø -- Flerret rekkverk.
Flytting til Tromsø -- På ferga.
Flytting til Tromsø -- Kjersti har fått leilighetsnøklene.
Flytting til Tromsø -- Svær kar på Amfi.
Flytting til Tromsø -- Dexter og Begolas.
Flytting til Tromsø -- Nica støvsuger håret sitt.
Flytting til Tromsø -- Anneli på biblioteket.
Flytting til Tromsø -- Minnesmerke over narvikslaget.
Flytting til Tromsø -- Solbrudd gjennom skyene i Ballangen.
Flytting til Tromsø -- Skymt skydekke.
Flytting til Tromsø -- Morgensol.
Flytting til Tromsø -- Seng i bagasjerommet.
Flytting til Tromsø -- Veiarbeid, snart ny vei.


Asks dåp

Etter retur fra Tromsø (tror jeg det var), skulle Ask døpes. Det var en strålende dag i Vistdalen. Jeg lekte med noen av småttingene der, i tillegg til Eline og Amanda, så klart. Det ble en del fine bilder fra dagen.
Bilde 1 – 4 er 2048x1536, resten 1024x768.

Asks dåp -- Rigmor, Ask og Amanda
Asks dåp -- Ask på Rigmors fang.
Asks dåp -- Amanda på trampolinen.
Asks dåp -- Eline Mathea og Amanda på trampolinen.
Asks dåp -- Rigmor.
Asks dåp -- Ruth og Ask.
Asks dåp -- Ask leker med slipset sitt.


På jobb

Jeg tok bare tre bilder mens jeg var på jobb som gartner denne sesongen, men noen av dem ble da brukbar.
På jobb -- Mosen slapper ordentlig av i godstolen sin på matrommet.
På jobb -- På Verma hadde vi problem med å fjerne jorda, men med Mosen bak gravemaskinspakene løste vi det.
På jobb -- Vågstranda var forferdelig å grave på, men jeg løste det til slutt. Det blir spennende å se hvordan den ser ut til neste år.
Tor-Ivar -- avslappet og tilbakelent på matrommet på jobb.


Morgentåke over Isfjorden

En av dagene jeg var ferdig med avisruta, og tok Isfjordsvegen som avslutning, stoppet jeg utenfor det gamle steinuttaket. Enhver må kunne si seg enig i at det er en utrolig flott stemning i bildet. Jeg synes bildet formidlet stemningen min utrolig godt.
Morgentåke over Isfjorden 9. oktober 2009


Scrabble på “Kaffekoppen & nøstet”

DP og jeg hadde en tur på “Kaffekoppen & nøstet” en dag, hvor vi spiste suppe og spilte Scrabble. Det var 10 poeng ekstra for noe som kunne relateres til kroppen, og 2 poeng ekstra per bokstav som på et eller annet vis kunne regnes som “kofferttenking”. Jeg produserte denne flotte kombinasjonen:
Scrabble -- Våt, løs tøs.


Barneinstruktørkurs i Molde

Jeg tok ingen bilder under selve kurset, men i matpausen satt vi et gjeng og snakket sammen, noen fra vår klubb og noen fra andre klubber. Jeg greide å overtale Katie til å la meg ta ett bilde av henne, og det ble dette. Uansett hva hun måtte påstå, synes jeg hun er fin på det bildet her.
Katie Tokle tankefull


Besøk av brødrene Marhaug

Thomas foreslo å komme på besøk til meg i høstferien for å hjelpe meg med kjelleren, og det tok ikke lang tid før han fikk med seg Robert også. De jobbet som gale og hjalp meg utrolig mye, og hjelpen jeg fikk var uvurderlig. Det minste jeg kunne gjøre, var å lage mat. Det ble hjemmelaget nachos med hjemmelaget kjøttdeig av hjort. Her er noen bilder fra villmannsfærene våre.
Oppussing 01 -- Thomas den ville.
Oppussing 02 -- Thomas lektrer opp hjørnet som var råtnet.
Oppussing 03 -- Tor-Ivar sager.
Oppussing 04 -- Det elendige, fuktige, småkrypinfiserte, ikke-fuktsperrede gulvet.
Oppussing i kjelleren 06 -- Tor-Ivars hjemmelagede nachos i form.


Biljardtur nr. to til Molde

Som jeg skrev for et par innlegg siden, dro DP og jeg på en spontantur til Molde. Det ble tatt ett bilde den kvelden og filmet en liten filmsnutt. Jeg vet ikke hvordan jeg laster opp film ennå (den gamle knappen er borte), men her er i hvert fall bildet.

Jeg synes jeg biljardformen har holdt seg godt, jeg.


Digitale selvportrett

Jeg har en del bilder som har blitt tatt av meg selv. Noe er gammelt, noe er nytt. Jeg tenkte jeg kunne laste opp alle sammen nå (bortsett fra ett, som er forbehold de få utvalgte som tåler slikt)
Tor-Ivar -- Etter trening, med drakt i sofaen
Tor-Ivar -- I sofaen på Haugen
Tor-Ivar -- Lavlys og bar overkropp.

Tor-Ivar -- På kinarestauranten med Mamma og Pappa, retter en skål til kameraet med Clausthaler.
Tor-Ivar -- Tullpus ut av genserermet.

2 kommentarer :

  1. Har bare én kommentar til bildan av mæ der oppe:

    I iz builderman

    SvarSlett

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.