fredag 6. november 2009

Om den siste tidens opp- og nedturer

Mye har skjedd i det siste, og jeg har ikke vært flink til å oppdatere. Det skyldes delvis at jeg har jobbet litt, delvis at jeg har vært en del hjemme (og jeg har jo ikke i-nett hjemme lenger), og delvis at jeg ikke har orket.
Fru Kvalsund er jo ei trivelig dame. Jeg møtte henne her om dagen, da jeg hadde vært på Skare og levert notene til forrige søndag. Vi hadde en trivelig prat med hverandre. Hun har et par ting på hjertet, og jeg synes det er godt å kunne gi en god klem. Jeg får jo også en fra henne, og det og tingene vi snakker om—selv om det strengt tatt bare skraper litt på overflatenten—det gjør godt det. Jeg vet ikke om hun har skjønt noe selv, men jeg blir i hvert fall i godt humør av å prate med henne.

Et par av dagene, mens jeg har kjørt hjem og vært trøtt, har jeg kjent på det nedadgående humøret. Jeg har jo, som jeg tidligere skrev, tatt frem en del av de gamle Elvis-platene, og det har hjulpet godt på. Jeg sliter tidvis med å trekke fram det gode humøret, men med litt sang blir det lettere. Problemet er at jeg fortsatt ikke får tatt tak i det som forårsaker det, og da blir det ikke bedre. Jeg er spent på når jeg får den første timen min igjen.




I dag er det av gårde til NM i Trondheim. Jeg sliter fortsatt med vekta. Jeg meldte meg på -63 kg i år også, men vekta har ikke stabilisert seg som jeg trodde. Jeg var 64¼ kg for et par dager siden. Jeg har den siste tiden levd hovedsaklig på forskjellige salater og drukket mye vann og juice. Forhåpentligvis gir dette meg næringen jeg trenger, samtidig som jeg får renset kroppen for…vel, det meste.

Jeg var en tur innom Ehow.com, og fant ut hvordan jeg skal greie å gå ned det siste kiloet på én dag. Her er nøkkelen:

  • Begrens meg til ca 1200 kilokalorier i løpet av dagen.
  • Fokusér på frukt og grønt, men vær forsiktig med frukt, da det er mye sukker i det
  • Drikk to liter vann (avrundet opp fra 64 volumunser).
  • Spis fem måltid i løpet av dagen, og la dem være lette. Måltidshyppigheten er viktig for å holde forbrenningen i gang.
  • Sørg for å få inn en kardioøkt på en times tid.
  • Ta badstu (ca 20 min).
Greier jeg å gjøre dette, blir det forhåpentligvis under 63 kg, og dermed sparring på meg også. Jeg ønsker meg herved lykke til.




DP hjalp meg med avisruta i dag. Jeg måtte få ut Avisa Romsdal også, og som vanlig var det for få aviser. Jeg la igjen en beskjed på svareren til Stølan. Det var suverent å ha med Dan Patrick på runden, for det gikk utrolig mye raskere da, og takket være hjelpen hans, var A.R. ferdig utdelt før klokka var 9.

Da vi var ferdige, dro vi en tur på Rema, kjøpte brød, røkte kjøttpølser (det var base 39 kroner kiloen – hurra for ikke-mafiosiske Nordfjord) og løkrull, dro på Haugen, lagde to gode ostesmørbrød til hver og spilte Aggravation. Nå sløver han på sengeteppet, mens jeg skriver. Jeg fant ut at jeg har fått i meg følgende:

Navn Gram Kcal Protein Fett Karbo
Purreløk, norsk, rå 10 2,8 0,16 0,02 0,36
Kjøttpølse, røkt/urøkt 75 170,25 8,02 13,65 3,75
Hvitost, type Norvegia 20 70,20 5,40 5,40 0,00
Grovbrød, ekstra grovt 200 482,00 18,00 4,00 82,80
Druejuice (eplejuice) 250 115,00 0,75 0,25 27,75
Totalt: 840,25 32,33 23,32 114,66
Jeg håper virkelig at jeg greier det!

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.