tirsdag 17. november 2009

Sure folk

Jeg startet avisruta i dag ca. 515. Som vanlig hoppet jeg over Skogstien da jeg dro til Veblungsnes, men det gjorde jo ikke noe, for jeg hadde igjen den halvparten av Åndalsnes der det bor lite folk, og er mer bedrifter (Risen og Ringgata samt halve Romsdalsvegen var ferdig). Vel, da jeg kom til det siste huset i Skogstien og skulle levere, da presterte han jaggu meg å sitte å vente på meg i vinduet og ta imot meg med Detta e alt for sæint. Jeg svarte som sant var, at 38 minutter før fristen må vel være i god tid. Også han mente at leveringsfristen var klokken 7.




Hva er det med folk, når de tror de har retten på sin side, å absolutt skulle møte folk med albuer, horn og pigger ute? Hva har skjedd med den høflige tilnærmelsen til problemer; den respektfulle og ydmyke måten å møte et fremmed menneske på; ønsket om å ha en god tone, også når man er uenige?

Jeg hadde en, frem til da, ganske så fin dag. Jeg sang mens jeg kjørte (satte på “Amazing Grace” med Elvis), og gjorde alt riktig for å ha det fint. Dette må sees i sammenheng med at jeg gårdagen, da jeg kjørte hjem sånn i totida på natta (strengt tatt i dag), tok meg selv i å tenke på hvor de grønne dørene hadde tatt veien nå. De har visnet vekk, alle sammen, og har dermed åpnet seg så mye mer.

Men nok om det. Det var i hvert fall nok for meg i dag. Jeg var uansett såpass trøtt at jeg ikke orket å dra hjem. Jeg måtte jo uansett på Haugen. Pappa var litt hissig, men jeg ble overraskende ringt opp av ham og mottok en unnskyldning. Det var veldig hyggelig at han gjorde det, og gjorde nok dagen bedre.

Etter å ha holdt på og balet et par timer med å få til å skrive ut invitasjonen til klubbmesterskapet i hefteformat, ga jeg opp, og la meg til å sove. Nå har jeg sovet fra ca. klokken ni til nå, halv to. Jeg venter fortsatt på svar på prisforespørsel hos Høgtrykk, jeg venter på svar fra HPs kundestøtte, og jeg avventer bekreftelse på at registreringsproblemet mitt med Finale nå er behandlet.




Fra rimelig grei dag, til “jeg kunne ikke gitt stort mer blaffen”. Jeg sov med hodetelefoner på, og har dem på igjen nå. Det var godlista som ble spilt, med alt det beste jeg har av metall. Nå er det Pain of Salvations “Remedy Lane som fyller ørene. Og utskriftene funker fortsatt ikke som de skal. Dumme windowsdrivere.


Jeg kjenner ansiktet strammer seg. Hva skjedde med det blide fjeset jeg hadde?

2 kommentarer :

  1. Ka slags skriver og ka slags windows har du? kanskje jeg kan finne noen skikkelige drivere?:)
    kanke love noe men kan prøve^^

    SvarSlett
  2. Win 7 Ultimate Ed., RC. HP Officejet Pro K5400n.

    De har ikke laget drivere til Win7 ennå, så inntil videre må jeg klare meg med Windows' standarddriver. Det funker greit nok, men ikke så bra som jeg skulle ønske når jeg begynner med de mer avanserte oppgavene.

    SvarSlett

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.