lørdag 14. november 2009

To uker i bilder

Det er ikke så lenge siden sist jeg lastet opp en rekke bilder fra hva som hadde skjedd i det siste. Denne gangen er det bare snakk om et par uker—ikke et helt kvartal.

Akkurat nå sitter jeg og spiser Twist og hører på en klassisk samleplate (som WMP identifiserte som “ABBA: Supertrouper”). Nå er det helg, og det skal nytes.




Kjerstis arkeologikunnskaper

Kjersti lærer stadig nye ting. Her om dagen fikk jeg tilsendt det nedenstående bildet. Det viser fødselsdatoen hennes skrevet på mayansk. Og folk synes heksadesimal regning er vanskelig…


Kjerstis fødselsdato skrevet på mayansk. Kjersti's birthday written in Mayan.



«It's 'idnight, and the 'oon is up.»

Fargene i bildet er ikke spesielt gode—det er tross alt tatt med et mobilkamera—men jeg synes bildet likevel viser hvor fint det er på morgenen. Det er i hvert fall noe godt med å ha avisbudjobb.


Måneskinn over Åndalsnes sentrum. Moonlight over downtown Åndalsnes.



NM i NTN/ITF taekwon-do 2009 i Trondheim

Jeg har selvfølgelig ikke et eneste bilde fra selve konkurransen, men jeg fikk tatt noen få bilder. Vi hadde en trivelig tur, det må sies, og jeg er fornøyd med klubbens resultat.


NM i NTN/ITF taekwon-do i Trondheim 2009 -- På tur nordover i minibuss.

NM i NTN/ITF taekwon-do i Trondheim 2009 -- Banketten.

NM i NTN/ITF taekwon-do i Trondheim 2009 -- Menig Spilde er i godt humør på banketten.

NM i NTN/ITF taekwon-do i Trondheim 2009 -- Pirum underholder på banketten

NM i NTN/ITF taekwon-do i Trondheim 2009 -- Malene og Eva Marete på banketten



Solnedgang i Isfjorden

En dag på tur hjemmefra, så jeg en fantastisk vakker solnedgang, så da lekte jeg turist, parkerte, og tok noen bilder. I samme slengen sjekket jeg hvor godt ekstrafunksjonene til telefonen virket. Spesielt det ene sepiabildet ble vellykket synes jeg. Som tidligere nevnt: bildene er tatt med mobilkamera, så kvaliteten blir naturlig begrenset av det.


Solnedgang i Isfjorden -- farger.

Solnedgang i Isfjorden -- sepia 1.

Solnedgang i Isfjorden -- sepia 2.

Solnedgang i Isfjorden -- sort/hvitt.



Tur til Medi3 i Ålesund

Jeg fikk jo til slutt henvisning til Medi3, og i går dro jeg dit. DP ble med for turens del, og det ble noen trivelige timer sammen. Mens vi var der, traff jeg på Marthe fra Ålesund TKD, og vi snakket litt løst og fast om hvordan NM var, hva som skjedde videre, om den kommende graderingen og lo godt sammen. Hun er ei utrolig trivelig jente, og man blir virkelig i godt humør av å møte henne.

Etter undersøkelsen spaserte vi litt i Ålesunds gater og var innom et par senter for å kikke. Jeg fant “Tekken 6”, et spill som definitivt skal på ønskelista. Mens vi var inne på Ålesund storsenter, så vi den største legobilen jeg har sett i hvert fall. Den hadde til og med ordentlige dekk!

Det ble, ikke spesielt overraskende, ingen handling, for med tom konto er det ikke mye man får kjøpt. Men det var nå trivelig å se. Hjemturen gikk rimelig sakte. Det viste seg etter hvert at det hadde vært en kollisjon (ikke noe alvorlig, bare oppskrapte støtfangere og noen bulker (påkjøring bakfra)), og det var selvfølgelig ikke en eneste sunnmøring som hadde vett til å ta i bruk det indre kjørefeltet. Når det er to kjørefelt, er det da en grunn til det! Også midt i rushtrafikken. Vel, jeg ble lei av å kjøre i mellom 10 og 15 kilometer i timen, så da felt 2 ble tilgjengelig, kjørte jeg forbi nesten hele køen. En storbilsjåfør prøvde å legge seg inn i sida mi (han fulgte ikke med), men jeg oppdaget han i tide og fikk lagt meg på hornet. Så prøvde han en gang til! Fjott. Men jeg kom meg forbi trygt. Det var godt å komme seg ut av Ålesund og Moa og inn på 80 km/t-vei.


Tur til Medi3 i Ålesund: Ferrari formel 1-bil bygd av legoklosser på Ålesund storsenter.

Tur til Medi3 i Ålesund: Utenfor Gamestop -- spiller Colin McRae Dirt.

Tur til Medi3 i Ålesund: Lang, lang kø på tur hjem fra Ålesund.


Det var en oppsummering i bilder av den siste tids hendelser. Nå er det én twist igjen, og CD-en er snart ferdig. Auf wiederschreifen.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.