søndag 13. februar 2011

D&D: Bergwin Nøtteknekker arrestert!

Det er lenge, lenge siden jeg har holdt på meg kalligrafi, og når jeg ser på resultatet fra i dag (gjort mens vi spilte), er det ingen tvil om at jeg må øve mye mer, men likevel: jeg synes sluttresultatet ble flott likevel, og det gir uten tvil litt ekstra til spillet når man kan gjøre det slik som dette:

Bilde av kalligrafi laget på brunt papir angående Robert Dahl-Olsens Dungeons & Dragons-karakter Bergwin Nøtteknekkers arrest.

Teksten lyder:

Arrestordre
Herved tilkjennegis, at
Bergwin Nøtteknekker
kjenner til at han skal i retten for
overfall & rans-
forsøk
mot herr/fru/frk
for hr. Bindil Venderé: Bindil Bindilé
den 3. i nymåne i høysol, 1281.
Sign: Lensmann Gimolian Snarbein

Oppe til høyre er et segl som ble skåret i tre. Stearin ble brukt som segllakk. For å unngå at stearinet satte seg fast, hadde jeg såpe på seglet. Seglet viser Yondalls skjold speilvendt (i motsetning til jordbruksversjonen av skjoldet, representerer dette loven og retten) med fire naglmerker.

Hvis jeg ikke tar helt feil, kommer Cordelia til å se det også, om ikke så alt for lenge.

2 kommentarer :

  1. Hvordan fikk media nyss i mine affærer? xD
    Lurte dem godt, ja.
    Råstilig arbeid!

    SvarSlett
  2. På vegne av herr Grottemester har jeg blitt spurt om å overbringe følgende beskjed: «Herr Grottemester takker så meget for den hyggelige tilbakemeldingen, og garanterer at Deres kommende eskapader på ingen måte skal være av mindre anstrengende format enn hva De til nå har opplevd. Han håper òg at De vil være villig til å oppbevare Deres sverdsvingende forbedringsredskap innen kort rekkevidde for å raskest mulig kunne fortsette fortellingen De til nå har spilt en så viktig rolle i».
    På vegne av herr Grottemester,
    G. Rav Endetrell.

    SvarSlett

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.