søndag 20. februar 2011

D&D: Bergwin Nøtteknekker ble frifunnet

Det gikk selvfølgelig som det måtte gå med den slue småbanditten av en eks-tilbeder av sankt Cuthbert. Han greide å manipulere seg gjennom rettssaken ved hjelp av litt lurendreieri, et vitne som var en herlig kombinasjon av dum, godtroende og hevnlysten, og en liten genistrek fra dagen i forveien, ved at han aldri presenterte seg som herr Nøtteknekker, men som herr Brand.

Med andre ord: stallgutten bekreftet at det var hevet over enhver tvil at den som var blitt arrestert på ingen måte var herr Nøtteknekker, men herr Brand. Herremannen ble frifunnet, og kostnaden for saken måtte dekkes av Bindil-familien. I tillegg kom spørsmålet om æreskrenkelse opp, fra herr Nøtteknekker/Brand.

Til høyre kan man se kalligrafien jeg har forsøkt meg på. Jeg må få si at jeg er svært fornøyd med resultatet. Gullblekket brukt til overskriften var svært godt å skrive med, men sølvblekket som ble brukt til domsresultatet, var veldig tykt og gjorde det vanskelig å skrive noe som helst, så jeg må finne en tynner så jeg kan bruke det ved senere anledninger.

Teksten er som følger:
Domsavsigelse

Vitterlig gjøres
at herr Bergwin Nøtteknekker
for alle anklager fremlagt
den 3 i nymåne i høysol
året 1281
frikjennes

Sign.:L. G. Snarbein


Ved dom, er følgende å bemerke:







2 kommentarer :

  1. WOW! Fint å se det nedskrevet. Lurendreieri? Langt ifra. Det er jo det virkelige navnet mitt som står på dokumentet, så her har ting gått sin rette gang. ;p

    SvarSlett
  2. Og det beste av alt: Han som sto kalt inn til retten, Bergwin, var aldri til stede, mens du, Bergulf, aldri ble anmeldt.

    SvarSlett

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.