søndag 7. november 2010

Bilder: Begolas | Kveldssol på Haugen | Tortellini

Jeg holder på og rydder på telefonen min (etter å endelig ha funnet ut hvordan jeg får satt opp Gmail på den innebygde e-postleseren, så nå fremover kommer det sikkert til å bli atskillig flere bilder i postene mine, for ikke å snakke om en haug av gamle bilder som må lastes opp.

Først av alt, et par bilder av Begolas, Kjerstis katt. Dessverre er Aibast II etter all sannsynlighet borte for alltid, men med denne koseklumpen i hus går det bra likevel.

Begolas liggende innerst inni klesskapet. Begolas sovende i sengen

Her er et minne fra Haugen. Jeg husker ikke når det ble tatt, men utfra hvor høyt sola står på himmelen, vil jeg tippe nitida på kvelden midt på sommeren. Det er tydeligvis noe så sjeldent (til Veblungsnes å være) som vindstille, skal man dømme etter flagget. Hvis datoen på bildet stemmer, er flagget heiset til ære for Kjersti og meg, for det sier 9. juli 2010 – altså trebryllupsdagen vår (fem år).

Kveldssol på Haugen på Veblungsnes. Flagget er heist, skyene er som bomullsdotter her og der, og Torvikveten er i bakgrunnen.

Til slutt må jeg jo vise frem de kulinariske ferdighetene mine. Jeg fant en oppskrift på tortellini for et par måneder siden, og fant ut at jeg måtte prøve den (målet var å få til å lage pasta selv). Det ble litt av et arbeid, for pastadeigen er svintung å kjevle ut. Jeg har ikke noe problem med å forstå hvorfor de bruker egne maskiner til å lage pasta etter å ha prøvd det der. Men maten ble i hvert fall knallgod, og jeg skal, før eller senere, lage hjemmelaget pasta igjen. Siden jeg hadde så lite plass på telefonen, ble det bare med disse to bildene.

Tortellini: Pastadeigen ferdig utkjevlet. Tortellini: Tortellinirutene fylt, formet og klar til koking.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.