tirsdag 9. november 2010

Aibast II er funnet!

Aibast under håndduk i kurven sin.

For en halvannen måned side kom ikke Aibast inn igjen etter de nattlige vandringene sine. Jeg gikk runden der jeg vet hun var flere dager, men hun var ikke å finne. I dag fikk jeg en hyggelig melding fra vaktmesteren oppe hos oss: I dagens Nordlys var en annonse av (tilsynelatende) henne, så jeg dro en tur til Tromsø veterinærsenter, og fikk kikket etter, og der var hun!

Den stakkars katten har vært innesperret i et varmerom på sykehuset driftet av Tromskraft, og har overlevd i fem uker på dryppvann. I går kom hun ut, og da de så henne kjørte de henne sporenstreks til veterinæren. TK har i tillegg sagt at de skal betale akuttbehandlingen av henne.

Om noen dager får hun komme hjem. Først må hun få i seg spesialnæring som får i gang tarmopptaket igjen. Dersom hun spiser normal kost nå, kommer hun til å dø av nyresvikt. Levra hennes er veldig svak, nyrene er nesten kaputt, og hun var fryktelig mager. Men likevel: utrolig kosete og nærhetssøkende. Jeg gleder meg!

Jeg må ikke glemme: En stoooor takk til veterinærene som tar så godt vare på henne (dere gjør så mye godt for folk, og jeg tror ikke dere får hørt det nok), og til Tromskraft som leverte henne dit (og betaler for behandlingen av henne) og til vaktmesteren som tipset meg.

1 kommentar :

  1. Nordlys har skrevet en koselig oppfølgingsartikkel om Aibast, med bilder og alt. Les den og gled deg over den triveligste nyheten på lenge.

    SvarSlett

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.