mandag 26. januar 2009

Orgelet kaller

Endelig, etter lang, lang tid uten, har jeg begynt å spille igjen. Jeg startet dagen i dag med å spille meg gjennom fugen i Toccata & Fuge i d-moll (BWV 565). Rommet er bikkjekaldt, og det er et standard Yamaha el-orgel, med én oktav pedaler og forskjøvet øvre manual, for ikke å snakke om at det faktisk er øvre og nedre manual, ikke II. og I. manual. Men jeg kom meg gjennom det, og det var godt.

Jeg satt og tenkte på om jeg heller skal satse 100% på å lære bort musikk, privat, i stedet for å loffe fra jobb til jobb. Jeg må tenke litt mer på det, men musikk er morsomt, ingen tvil om det.

1 kommentar :

  1. Orgelet, instrumentenes konge, ingenting er vel vakrere enn det.Lykke til med alle dine prosjekter.



    SvarSlett

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.