søndag 18. januar 2009

Ny hjemmeside for Åndalsnes TKD

Nå er det lenge siden jeg har skrevet. Faktisk er dette årets første innlegg, til tross for at jeg har flere bilder jeg skulle ha lagt ut, blant annet fra skituren Ingrid-Elin og jeg hadde.

Den siste tiden har vært brukt på koding av ny hjemmeside for Åndalsnes taekwon-do-klubb. Det gjøres selvfølgelig for hånd (Notepad ++), og jeg må si jeg er frelst av CSS3. Det er fabelaktig å ha muligheten til å legge skygge og andre finurlige effekter på tekst, UTEN å ty til Photoshop e.l. I tillegg har jeg gjort siden flerspråklig (det holdt med UTF8, men jeg valgte UTF16 grunnet kompatibilitetsproblemer for noen lesere), slik at jeg kan skrive både norske og koreanske tegn, uten å ty til &xxx;-koder.
En liten detalj jeg er litt fornøyd med, er at bakgrunnsbildet, som viser vertikal hangeul, egentlig er en normal (horisontal) tekst om Cheon-Ji. Dette løste jeg ved hjelp av verdens beste åpen kildekode-kontorprogrampakke, nemlig OpenOffice. Bakgrunnsbildet på banneret, er redigert ved hjelp av MS Paint. Det eneste jeg trenger å få fikset nå, er logoene, som må være gjennomsiktige utenfor ringene, noe som ikke lar seg gjøre med Paint.

Det blir bra, ingen tvil.

Nå er det på tide med et par ostesmørbrød med pølsesaus og gräddost. Nam!

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.