søndag 29. august 2010

En dag for heltene

I dag har jeg æret Dionysos, Apollon og kanskje også Asclepius og hans datter Hygieia.

I morges var det superheltgudstjeneste i Ishavskatedralen. Det ble en skikkelig intrada, med Star Wars-temaet inn og Supermann-temaet ut. Med litt salmespill imellom ble det en helt greit gjennomført musikkjobb. Jeg var hjemme rundt ett, og satt og slappet litt av, mens jeg spiste frokosten (som jeg gikk glipp av i morges, ettersom bananen var blitt most på tur til kirka) og så resten av Van Helsing.

Etter det ble det en sykkeltur til Joker, for å handle litt godt til i ettermiddag, så jeg koste meg med Anthon Bergs «Plomme i Madeira» med et par småglass dessertmadeira til.

Resten av kvelden har blitt tilbrakt på Uni. Jeg har lest ferdig det jeg skal om sosiale strukturer i Hellas, og har bare sytten sider igjen i morgen (om Roma). Jeg fant for øvrig en interessant side, JSTOR, der jeg leste en gammel artikkel om egyptiske elementer i gresk mytologi. Jeg synes jeg studerer godt!


Stefan ble 25 i går, så vi var og spilte bowling, og dro deretter for å se The Expendables – etter min mening den beste actionfilmen dette og det forrige tiåret. Det var fabelaktig morsom underholdning, og jeg er sikker på at det var så mye testosteron i filmen at jeg økte muskelmassen min bare med å se filmen.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.