søndag 22. august 2010

«Regis quæstionem» ludo, ergo sum

I dag fant jeg frem et godt, gammelt spill som jeg faktisk aldri spilte selv – bare så andre spille. King's Quest kom i 1984 og var det aller første klassiske eventyrspillet. Med 2½D-grafikk var det intet mindre enn en revolusjon.

Bildet er fra Classic Gamer Enthusiasts.

I 2000 (tror jeg det var), ble spillet relansert med 256 farger (i stedet for 16), og støtte for mer moderne skjermkort og lydkort, samt mus.

Nok en gang, jeg tror jeg har nevnt det tidligere, er det DOSBox som er tingen.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.