mandag 30. august 2010

Paulus og sykkelvask

Jeg tenkte nattens drøm kunne være interessant å skrive om. Av en eller annen grunn var jeg på Hjellskæret i Svolvær hos Mor og Far. Jeg hadde det travelt med å komme meg av gårde på forelesning her (i Tromsø), for den startet om ett kvarter. Men det skulle ikke være så enkelt å komme seg av gårde. Pappa insisterte på at han skulle vaske sykkelen min før jeg dro, selv om jeg gjentatte ganger sa jeg ikke hadde tid til det. Paulus (som Pappa tydeligvis var dus med, for han kalte ham bare Paul) … ja, han som fór og predikerte i Hellas … sa at det var greit, så jeg måtte bare vente; så etter å ha dynket sykkelen med kokende vann først, kom alt asfaltsølet frem, så da var det i gang med asfaltrens.

Drømmetolkere, gled eder!

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.