søndag 21. august 2022

Interessante, gamle, norske navn

Da eg jobba på Registreringssentral for historiske data, eg tenkjer då på 1875-folketeljinga, laga eg meg ein lapp med namn eg syntest var interessante, artige, underlege eller på andre måtar verd å merkje seg. Eg har aldri reinskrive den lappen, men har hatt han med på to flyttelass, so no er det på tide å faktisk få han ned i prent. Namna som følgjer er frå to kjelder: for- og etternamna til ulike personar, og for ytterlegare fornamn: patronyma deira. Patronyma seier dermed noko om vanlege mannsnamn frå rundt tidleg på 1800-talet, i nokre tilfelle faktisk frå slutten av 1700-tala viss han som blei teld var riktig gamal. Eg listar her opp alle namna alfabetisk, utan å skilje mellom kva som var frå patronym og kva som var frå fornamn, men eg har med ein liten merknad slik at eg får bevart den historiske informasjonen.

Forsidebilde fra Steigen prestegjeld, hentet fra Digitalarkivet. Teksten lyder: Schema B. [204] ¶ Folketælling for Kongeriget Norge ¶ den 31te December 1875 ¶ Stegens Præstegjeld, Tællingskreds No. 2 Liste No. 41 ¶ Specialliste ¶ over ¶ Folketallet ¶ samt over ¶ Kreaturhold og Udsæd m. m. ¶ Vedkommer Matr.[ikel]-Løbe-No. 42 og 43 Bostedet: Vikran (Plads under disse 2 Brug).

I tabellen nedanfor har eg markert tilfella der namn er henta frå patronym med ein P. I alle tilfella syner patronymet til ein far; eg hadde ingen døme eg merka med på matronym. Der det er ei datter som har patronymet, står det ein d; der det er ein son som har patronymet, står det ein s. Med andre ord er det tre mogleghetiar:

  1. Der det står inkje, er det eit fornamn som er kjelda.
  2. Der det står Pd, er det mannlege fornamnet henta frå patronymet til ei datter.
  3. Der det står Ps, er det mannlege fornamnet henta frå patronymet til ein son.

Oppdatering 22. august 2022: Fjernet dubletter. Fjernet en dublett som var ført opp med ‑s-endelse, da dette var et patronym.

Interessante fornamn og etternamn frå den norske folketeljinga av 1875
DamenamnMannsnamn (P[d/s])Etternamn
Abalie Agestenus (Pd) Bang
Abigel Aimar Barth
Ager Ansten (Ps) Bassøe
Agine Auen (Ps) Blunk
Agusta Baldser Botheli
Alvilda Baltazar (Ps) Bruce
Amunda Baltser (Ps) Coch
Angeline Baltzer (Ps) Cold
Angonette Barthol Diesch
Antie Bonde Flink
Arinda Botolf (Ps) Flyen
Audrine Bottolf (Ps) Fries
Ausjene Bredo Føreid
Belia Brynild (Ps) Girkens
Belto Brønjul (Pd) Grjotgard
Bertilde Denius Grundt
Breta Deobarth Habel
Brette Ellef (Ps) Hanger
Caresi Erland (Ps) Herjern
Edvine Frants Hin
Ellefine Fridvard Hoves
Elsine Frithjonf Klingenberg
Emeli Gerner Koht
Fernanda Glennorcky Lieblein
Grior Godhard Lippert
Gruine Gondro Lodvigen
Gusoline Gotvald Lyche
Gusta Gulmund (Ps) Lyseng
Hadalone Gundro Morgenstierne
Halvandine Hagbart Møinichen
Halvorine Halvord Nygaard
Helmine Helemun (Ps) Preus
Helva Helmin Prydz
Hermine Helmund Regels
Holline Helmur Røyem
Jakobinde Herlof (Ps) Sanne
Karorlin Hermicken Schultz
Keisa Jamir Sell
Lanine Jarlman Sigenvort
Larine Juul Skofsrud
Laurenta Karel Smith
Laurentse Karstsen (Ps) Sommerfelt
Lava Kjønek Stuve
Lucy Kjønig (Ps) Thorne
Malba Kjønig Tveter
Marensi Kjønik Tøien
Mathe Klaver (Pd) Vogt
Mina Kresten (Pd) Vulkart
Mote Milliam Wasseniser
Nanna Necolaves Westrem
Olinda Noldnius Wigger
Onathia Osean Wilberg
Pamele Ougen (Ps) Wille
Pantine Real Yften
Patriane Reinhard
Pauleane Sevrin
Petrane Sofus
Regula Theorder
Rigella Thorkelid (Ps)
Rønnougine Trøger
Salvine Tue (Pd)
Sassa Tøbør
Schalotte Vette
Scharlotte Villad (Ps)
Sedsel Wenzel
Sessild Willad (Ps)
Sidonia Wiulf (Ps)
Soofie Ziprian
Syrene Zyprian (Ps)
Syrine Aanton
Sønnø
Tallia
Tekla
Thale
Theressia
Thiba
Ulike
Uliken
Vevika

Med nummereringa har ein då eit glimrande utval av namn til bruk i rollespel, særleg spel som Draug.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.