torsdag 12. juli 2007

De siste dagene

I går var Steven og Susann på overnatting hos oss. Vi blir aldri lei av filmkvelder, og nattens timer ble brukt på å se deler av Elvis' comeback-show, Leon, Below og The Legend of Bagger Vance. Alle tre er filmer som alle burde se, dersom de ikke har gjort det.Siden vi startet i halv ti-tida, ble klokka morgen før vi la oss, så jeg sto ikke opp før halv tolv. Det ble en rask tur på Moa for å spille de tre siste hullene fra i går. Det ble en heller fuktig fornøyelse. Det regnet jevnt og trutt, og på toppen av det hele havnet jeg bak tre pensjonister med en snittlengde på slagene sine på under 40 meter. De burde ha sluppet meg gjennom siden jeg spilte såpass mye kjappere enn dem, men noe slikt ble det ikke noe av. I tillegg reparerte de ikke noen av nedslagsmerkene sine, ei heller fairwayen. Trist... Spillet mitt var ikke spesielt bra. Jeg fikk ikke dreis på svingen, og slo mange dårlige slag. Jeg dro hjem og så halve Historien om David Gale, før jeg dro på trening. Vi ble ni på fritreninga i dag, så det var ikke så ille. Det ble en slitsom trening, med en lang grunnteknikkøkt til å starte med. Vi jobbet en del med mønster, og det endte med at alle fikk i oppgave å øve på firevendingene til mønstrene sine. Jeg var fryktelig sliten etter treningen. Det var ikke en slik "god sliten" type sliten. Bare utslitt. Kjenner igjen følelsen... Etter treninga dro jeg på golfbanen for å slappe av. Det gikk ordentlig bra i dag. Med unntak av det siste hullet (nier'n), spilte jeg bra, og lå an til å spille til handicapet mitt. På hull fire tok jeg igjen det tapte fra hull tre. Jeg startet med et glimrende utslag som endte opp ti meter forbi vannet og noe til venstre, slik at jeg hadde klar bane mot greenen. Jeg dro frem sjuer'n for å få den frem dit den skulle, men ballen gikk rett ut i skauen i stedet. Heldigvis for meg, lå ballen ganske godt til, og et velrettet slag sendte ballen rett inn på greenen. Ballen lå 7½ meter fra hullet. Jeg siktet inn én meter over hullet grunnet hellinga, og traff! Med fire slag ble det fire poeng. Moro! Femmern startet dårlig på første slag, men andre og tredje var glimrende. Så gikk det dårlig resten av veien, før det løsnet igjen på hull seks, syv og åtte. På nieren var jeg skikkelig uheldig da jeg nærmet meg greenen, så jeg endte opp med alt for mange slag, og ikke ett poeng. Jeg satser på at jeg kan ta igjen de to poengene jeg ligger under når jeg skal spille i morgen. Kvelden i kveld.... Kjeder meg. Er i grunn nokså trøtt og sliten. Og jeg tenker nå mitt. Holder for øvrig på å sovne her jeg sitter. God natt, verden.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.