onsdag 21. april 2010

Tanker om Nav

Nå har jeg vært nede på Nav igjen, og nok en gang kom følelsen av at det hadde vært mer produktivt å grave et hull i gulvet hos dem med en plastskje, enn å bruke tiden der nede.

Etter å ha henvendt meg til dem først, med spørsmål om hvor jeg kunne parkere (ettersom jeg er blakk, og den eneste parkeringsplassen de hadde var opptatt), ble jeg spurt om å skrive ned navnet mitt og telefonnummeret på en lapp, og gå ut til bilen og vente, så skulle de ringe meg når de hadde skaffet meg en parkeringsplass klar. Etter et kvarter kjørte jeg tilbake til Steinerskolen (har fått tilkallingsvikarjobb der), parkerte, og gikk hele veien tilbake til Nav. Fortsatt var det ingen som ringte.

Jeg fikk en ny kølapp hos dem, og ventet faktisk i en halvtime før jeg kom meg inn (og jeg var førstemann i køen). Så måtte jeg sitte inne hos ei smågretten dame og prøve å få henne til å forstå at blakk betyr blakk – ikke “Jeg har ganske lite penger akkurat nå og det er en uke til lønn.”

Det sank inn til slutt, så jeg fikk skjemaet fra henne, og satte meg ned for å fylle det ut. All dokumentasjon som tidligere er levert dem, må naturligvis leveres på nytt, for de forskjellige Nav-kontorene utveksler ikke opplysninger med hverandre. Slutten på dagen var grei nok, for da fikk jeg faktisk hjelp da jeg lurte på noe. Nå er det bare å få gjort resten av dagens gjøremål.




Jeg satt oppe i natt og lagde en presentasjonsversjon av musikken til III. Det ble ganske så bra, synes jeg. For de som har lyst til å høre den, gi meg e-postadressen, så skal jeg sende en kopi.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.