søndag 10. mars 2013

Kalligrafi: Løvbokstaver

Etter nok en runde surfing kom jeg over Sam Alfanos side, der han beskriver løvbokstaver, en type dekorativ skrift som var veldig populær for et århundre siden. Jeg fant sida hans via Jane Farrs A Place to Flourish, der hun viser hennes løvskrift. Jeg har tenkt å prøve meg på en slik bokstav siden forrige helg, og satte meg ned med det i dag morges.

Jeg følte meg lat, så jeg orket ikke å lete fram skikkelige ark; det ble standard 80-grams kopipapir, og det vises på det endelige resultatet. Men her er nå likevel resultatet av forsøket mitt:

Løvbokstav, første blyantlinjer. Løvbokstav, første blyantlinjer, renvisket. Løvbokstav, marglinjer. Løvbokstav, første utkast til løvene. Løvbokstav, løvene ferdigskissert.
Løvbokstav, løvene ferdigskissert, renvisket. Løvbokstav, linjene trukket opp med blekk. Løvbokstav, skygge lagt på med blekk, ekstra småløv lagt til.

Er det forresten noen som vet hvordan jeg skal gå frem for å få margin:auto til å fungere?

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.