lørdag 11. august 2007

"The God Delusion"

For tiden leser jeg boken "The God Delusion" av Richard Dawkins. Boken er særs godt skrevet, med veldokumentert argumentasjon. En interessant sak som står i kapittel to, er det religiøse synet til "The Founding Fathers" til USA. I dag startet jeg å se meg litt om på YouTube, og fant noen interessante videoer. Her er "Family Guy"s versjon av evolusjonen. Rational Response Squad takes on Christians on ABC "Beviset" for Guds eksistens: Ved hjelp av en banan! Det blir bedre... Her bevises Guds eksistens, og samtidig motbeviser de evolusjonsteorien: "Beviset" for Guds eksistens: Ved hjelp av peanut-smør. "Beviset" for Guds eksistens: Ved hjelp av feilaktig logikk (Colaboks, maleri, osv.) Ikke en VELDIG god film, men likevel: "Why do Atheists Care about Religion?" George Carlin kan være slitsom, men han er til tider utrolig morsom. Her snakker han om Guds eksistens: George Carlin on Religion En siste film, der de går løs på Kirk Cameron: Kirk Cameron Gets Owned. Litt barnslig, men de har jo gode poeng likevel.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar

Jeg har nå valgt å ta sjansen på å la alle som ønsker skrive en kommentar. For å forhindre uønskede robotkommentarer, har jeg valgt å slå på kommentarmoderering.

Ta hensyn, og les over det du har skrevet før du sender det.